Grote Kerk Almelo

Vierende gemeente Vierende gemeente
In onze kerkdiensten lezen we uit de bijbel, zingen uit het nieuwe liedboek en bidden we voor de wereld en voor elkaar.

Voor kinderen en jongeren is er oppas, kinder- en jeugdkerk.
Kijk verder onder kinderen - jongeren

Het bijbelrooster dat we volgen is uit het leesrooster van de Raad van Kerken Nederland.

Muziek speelt een belangrijke rol in onze kerkdiensten. Professioneel ondersteund door de organist.

Collecten
Tijdens de kerkdiensten wordt één collecte gehouden voor een diaconaal doel. De collecte bij de uitgang is bestemd voor het thuiskerkenwerk.

Avondmaal
Ongeveer een keer per maand vieren het avondmaal in een dienst van Schrift en Tafel. Iedereen mag naar het avondmaal: jong en ouder, vriend en vreemde.
In bijzondere situaties is het mogelijk om thuis avondmaal te ontvangen. Mocht u dit wensen, wilt u dan contact opnemen met de predikant?

Doop
Als u gedoopt wilt worden of u wilt uw kind laten dopen, neem dan contact op met de predikant. In overleg wordt er dan een datum voor de doop gekozen. Voorafgaand aan de doop is er een kennismaking en wordt er een doopgesprek gehouden.

Vespers
Vespers zijn gebedsdiensten die in de vroege avond worden gehouden. In onze gemeente zijn er vespers op Aswoensdag (de eerste dag in de veertigdagentijd), op Biddag voor gewas en arbeid (de tweede woensdag in maart) en Dankdag voor gewas en arbeid (de eerste woensdag in november) en in de even jaren op Ouderjaarsavond.
Alle vespers beginnen om 19.00 uur. Tevens is er in de even jaren een morgengebed op Hemelvaartsdag om 9.00 uur.

Voorbede
Een verzoek om voorbede kan in het voorbedeboek worden geschreven of op een  briefje worden ingevoegd. Dat kan tot uiterlijk vijf minuten voor aanvang van de dienst, maar ook op weekdagen als het stiltecentrum in de Grote Kerk geopend is: donderdag en vrijdag van 12.00 tot 14.00 uur en op zaterdag van 13.00 tot 15.00 uur.

Kerkdienst beluisteren
De kerkdiensten in de Grote Kerk zijn rechtstreeks en ook naderhand via internet te beluisteren. Klik in de rechterkolom van deze site op kerkdienstgemist.nl.

Hier vindt u gegevens over namen en telefoonnummers.
Verder informatie over parkeren en routebeschrijving.

contact >>

meer

Kerkdienst luisteren / gemist
Het is mogelijk rechtstreeks via internet de kerkdienst te beluisteren. Ook achteraf.
Klik op kerkdienstgemist.
En maak vervolgens een
keuze welke dienst u wilt beluisteren.

De andere wijkgemeentes:

Privacyverklaring PGA Almelo
De wijkgemeente
de Grote Kerk maakt gebruik van de Privacyverklaring van
de Protestantse Gemeente Almelo.

Deze verklaring staat op de Centrale website onder de volgende link: