PKN
Grote Kerk Almelo

Kerk Open Kerk Open

Grote Kerk weer open voor publiek

Kerk Open, onder deze titel is de Grote Kerk open voor publiek,
wekelijks op vrijdagmiddag van 13:30 tot 15:30, op zaterdagmiddag van 13 tot 16 uur.
Bij exposities ook op de laatste zondag van de maand van 13 tot 16 uur.
Incidentele wijzigingen voorbehouden, bijvoorbeeld wegens een concert, of een uitvaart.
Van 15:00 tot 16.00 uur wordt het orgel bespeeld en is er een gids aanwezig om desgewenst uitleg te geven over de lange geschiedenis van de kerk. Ook over het fraaie orgel valt veel te vertellen, evenals over de kroonluchters van Venetiaans glas, over de speciale bank van de familie Van Rechteren Limpurg, heren van Almelo, en over het koordeel dat uit de vijftiende eeuw stamt. Daar bevindt zich het indrukwekkende grafmonument van graaf Adolph, de eerste die deze titel mocht voeren, en gravin Sophia. Zij gaven in de achttiende eeuw de aanzet tot herbouw van een groot deel van de kerk.

Bezoekers die een kaarsje willen opsteken, bijvoorbeeld voor een overleden naaste, kunnen terecht in het Stiltecentrum in de kerk, waar hun privacy wordt gerespecteerd.

Nadere informatie:
Harry Konijnenbelt
06-13119848
harry@konijnenbelt.nl

Hier vindt u gegevens over namen en telefoonnummers.
Verder informatie over parkeren en routebeschrijving.

contact >>

meer

Kerkdienst luisteren / gemist
Het is mogelijk rechtstreeks via internet de kerkdienst te beluisteren. Ook achteraf.
Klik op kerkdienstgemist.
En maak vervolgens een
keuze welke dienst u wilt beluisteren.

De andere wijkgemeentes:

Privacyverklaring PGA Almelo
De wijkgemeente
de Grote Kerk maakt gebruik van de Privacyverklaring van
de Protestantse Gemeente Almelo.

Deze verklaring staat op de Centrale website onder de volgende link: